Dzień Kropki na lekcjach języka polskiego

W poniedziałek, 15 września, na lekcjach języka polskiego obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki. Zajęcia miały nietypowy charakter — były twórcze, inspirujące i bardzo spodobały się uczniom. Ich celem było odkrywanie talentów, ćwiczenie pracy w zespole oraz zachęcanie do kreatywnego myślenia. Pokazaliśmy, że każdy może być twórczy, warto uczyć się od innych, a współpraca pozwala osiągnąć więcej, nie tracąc przy tym własnej inicjatywy.

Kropka towarzyszyła nam w wielu ćwiczeniach językowych. Uczniowie poznawali frazeologizmy ze słowem „kropka” (np. „postawić kropkę nad i”, „być w kropce”), wyjaśniali ich znaczenie i układali przykładowe zdania. Dużym zainteresowaniem cieszyły się także „kropkowe” wyzwania: sudoku, puzzle, obrazki tworzono z kropek oraz układano wyrazy z rozsypanych liter.

Starsi uczniowie pracowali nad funkcją kropki jako znaku interpunkcyjnego — wstawiali brakujące znaki w tekstach, by przekonać się, jak istotna jest poprawna interpunkcja dla klarowności wypowiedzi.

Nie zabrakło także konkursu literackiego na wiersz o kropce. Uczniowie wykazali się dużą wyobraźnią, czyniąc z kropki główną bohaterkę swoich utworów.

Dzień Kropki pokazał, że kreatywność drzemie w każdym z nas — wystarczy odwaga, by ją odkryć i rozwijać.

A. Partyka
Skip to content