Dzień Kropki
Wśród wielu dni w kalendarzu jest pewien wrześniowy, w którym świętuje się kreatywność – Międzynarodowy Dzień Kropki – 15 IX. Co to jest kreatywność? To nasza wyobraźnia. Wszystko to co wymyślamy, to co powstaje w naszej głowie. Dlaczego kropka? Z niej może powstać wiele ciekawych rzeczy.
Dzieci bawiły się więc kropkami. Uczniowie klasy I oglądali film o Vashti, wykonali plakat oraz stemplowali farbami owoce w kropki. Uczniowie klasy II stworzyli ramki talentów, oryginalne kropki oraz grali w grę w kości – Pechowa siódemka. Uczniowie klasy III czytali wiersz – Kropka, wykonywali zadania ortograficzne z kropką, bawili się w kropeczkowe kodowanie oraz w kreatywne przedstawienie kropki za pomocą różnych środków plastycznych. Uczniowie klas I-III wspólnie szukali ukrytych kropek oraz wzięli udział w zabawie muzycznej z kropką – Ty skacz. Uczniowie klasy IV na lekcji matematyki tworzyli kolorowe mandale. W klasach VI-VIII uczniowie rozegrali turniej – Połącz kropki i stwórz kwadrat oraz rywalizowali w grze – Cztery kropy w rzędzie.
Dzień Kropki na lekcjach języka polskiego był okazją, aby pokazać, że nauka nie musi być nudna. Kropka została ukazana jako bohaterka związków frazeologicznych zawierające słowo: “kropka” ( np. kropka nad “i”, być w kropce). Zadaniem uczniów było omówienie każdego frazeologizmu z podaniem przykładów użycia w zdaniu. Mieli również za zadanie ukazanie mocy kropki jako znaku interpunkcyjnego, wykonali ćwiczenia interpunkcyjne – wstawiali znaki interpunkcyjne zgodnie z logiką tekstu. Odbył się także konkurs literacki na wiersz o kropce.
Duża różnorodność działań i mnogość pomysłów zrealizowanych przez uczniów jest dowodem na to, że kreatywności im nie brakuje.